Hamas Behind the Mask
In Hamas, Behind the Mask worden interviews met ondergedoken leiders, militanten en activisten afgewisseld met gesprekken met Israëlische experts en slachtoffers. Zo onderzoekt de film hoe Hamas haar seculiere strijd om Palestina heeft veranderd in een door religieuze motieven gedicteerde Jihad. Toen hun leiders gedood werden nam Hamas’ populariteit in de straten van Palestina alleen maar toe. Deels dankzij hun uitgebreide sociale netwerk en deels omdat hun gewapende verzet het meest gesteund werd toen de wanhoop het grootst was. Nu Hamas zich in de politieke arena bevindt zijn ze geconfronteerd met een strategische beslissing over de positie van geweld als middel om hun doel te bereiken.