The Edge of Dreaming
Kan een droom over je eigen dood je ziek maken? Regisseur Amy Hardie denkt van wel. Als je ook echt in die droom gaat geloven tenminste. \i The Edge of Dreaming\i0 laat zien dat dit haar is overkomen. Op een nacht schrikt ze wakker nadat ze heeft gedroomd dat haar paard stierf. Ze vindt hem 's ochtends dood in de velden rondom haar huis. Als ze kort daarna in een droom door de overleden vader van haar oudste dochter wordt toegesproken dat haar komende verjaardag haar laatste zal zijn, krijgt ze de kriebels. Ze wil er niet in geloven, maar toch laat het haar niet los. Het zaadje van de angst heeft zich in haar genesteld en groeit langzaam maar zeker. Helemaal als ze ziek wordt en de oorzaak onduidelijk is. Terwijl ze het verder kabbelende gezinsleven en de verspringende seizoenen in haar omgeving filmt, duikt ze ook in haar rijk gedocumenteerde verleden. Gaandeweg raakt ze geobsedeerd door het idee dat ze zal sterven. Haar zoektocht naar een uitweg leidt haar langs neurowetenschap, psychotherapie, sjamanisme en het inzicht dat ze niet kan weglopen voor de gehavende staat waarin onze aarde zich bevindt. Haar eindconclusie is dat ze niet wil leven alsof iedere dag haar laatste kan zijn, maar alsof we hier altijd zullen zijn.