Almost Married
De Turkse Fatma vertrok op haar twintigste naar Italië, weg van haar autoritaire vader de vrijheid tegemoet. Als fotograaf maakt ze werk over de ongelukkige verhalen van de vrouwen in haar familie. Nu ze wil trouwen met haar Italiaanse vriend Davide, gaat ze terug naar Istanbul om haar vader onder ogen te komen. Tijdens een gezamenlijke roadtrip door Anatolië op weg naar een huwelijk, verzamelt Fatma de moed om hem te vertellen over Davide. Onderwijl leert ze hem beter kennen: haar vader werd notabene zelf afgewezen door zijn latere schoonouders. Te links, te lang haar. In voice-over reflecteert Fatma op haar eigen gevoelens en de relatie met haar familie. En passant worden de familiemores toegelicht. Zoals haar nicht Pinar, die maar geen visum kreeg om zich bij haar eerste echtgenoot in Zweden te voegen en toen snel uitgehuwelijkt werd aan een andere neef. Ze had geen keus, maar vindt gearrangeerde huwelijken toch beter. "Liefde maakt blind", meent ook Fatma's vader. "De familie zou nooit een verkeerde keuze maken." Het biedt Fatma weinig hoop. De spanning is van Davide's gezicht af te lezen als hij en Fatma zich voorbereiden op de juiste, traditionele manier om haar hand te vragen. Zal Fatma's vader "ja" zeggen?