Right Side of Cello
Nadat zijn carrière als musicus veelbelovend van start was gegaan, kreeg de gelauwerde jonge Poolse cellist Dominik Polonski in 2004 een diagnose die zijn leven voor altijd zou veranderen: hij had een hersentumor en de vooruitzichten waren heel slecht. Na verschillende operaties en een lange revalidatieperiode kan hij nog maar één arm gebruiken. Toch focust Dominik niet op het gemis maar op wat er nog wel mogelijk is. Right Side of Cello volgt hem in zijn leven nu. We kijken van heel nabij mee als hij in zijn eentje cello speelt, zijn geliefde instrument verzorgt en laat restaureren, als hij schaakt met zijn dochtertje en zijn levenslessen met haar deelt, en we zien hem met zijn vrouw en pasgeboren zoon. Muziek speelt nog altijd een grote rol in zijn leven. Hij treedt weer op, niet meer met het werk van de klassieke meesters, maar nu met de moderne stukken die speciaal voor hem werden geschreven – muziek die hij vol overgave vertolkt.