Forbidden Voices
Op het internet worden hun stemmen vakkundig afgeschermd. Maar de inmiddels wereldwijd bekende bloggers Yoani Sánchez, Zeng Jinyan en Farnaz Seifi zijn niet bang voor de dictatoriale regimes in Cuba, China en Iran. Met een niet aflatende strijdlust houden de jonge vrouwen de wereld op de hoogte van de misstanden die zich in hun land afspelen. Hoogte- en dieptepunten uit hun levens passeren de revue. Wat doe je als je in Iran meer aandacht wil voor de rechten van de vrouw, maar ontdekt dat Google pertinent het woord 'vrouw' blokkeert bij zoekacties? Hoe boks je als blogster op tegen de 'Great Firewall of China', beschermd door 40 duizend cyberagenten? De ongelijke strijd van deze 'cyberfeministes' is uitputtend en trekt een zware wissel op hun gezinslevens. De Iraanse Farnaz Seifi voelde zich na een gevangenisstraf wegens 'daden tegen de nationale veiligheid' genoodzaakt haar land te ontvluchten. Met hulp van Reporters without Borders zet ze vanuit het Westen haar missie voort. Niet voor niets zijn deze onverschrokken vrouwen door TIME Magazine uitgeroepen tot enkelen van 's werelds meest invloedrijke stemmen. Of ze ooit bereiken wat ze voor ogen hebben? Voorlopig zitten er nog duizenden gelijkgestemden in de gevangenis of onder huisarrest.