Focus Forward: Mushroom Man
Paul Stamets gelooft dat onze planeet de 6e grote vernietiging tegemoet gaat. Paddenstoelen zijn volgens hem de oplossing: ze zuiveren vervuilde grond, zijn een bron voor nieuwe insecticiden en bieden een medicijn tegen pokken en misschien zelfs de griep. Onderdeel van de serie Focus Forward, een initiatief van GE en Cinelan waarin gerenommeerde documentairemakers korte films maken over de kracht van de menselijke inventiviteit en vindingrijkheid. De films vertellen de verhalen van visionaire wetenschappers, ingenieurs, wiskundigen, fysici, financiers en zelfs gewone mensen, die de vooruitgang van de mensheid een stapje verder hebben geholpen en onze wereld daarmee ingrijpend hebben veranderd.