Boatman
Een boottocht over India’s heilige rivier de Ganges is het uitgangspunt van dit reisverslag. Hoewel in zwart-wit gefilmd, is dit India op zijn kleurrijkst. Veerman Gopal roeit de Italiaanse filmmaker Gianfranco Rosi langs badende locals, rondvarende groepen toeristen, rituele waterbegrafenissen, lijkverbrandingen en mensen die in het water zoeken naar sieraden van overledenen. De Ganges als het epicentrum van India: hier komen chaos, surrealisme, rituelen, leven en dood samen.
Confronterende beelden van ronddrijvende lijken worden afgewisseld met luchtige anekdotes. Van een geëmigreerde Italiaan leren we dat de spaghetti hier echt anders smaakt dan thuis. Zo weet deze esthetische reis langs moeder Ganges en haar bewonderaars in nog geen uur tijd de sfeer en cultuur van het hele land neer te zetten.