Am Rand der Städte
Aan de rand van de stad Mersin, in het zuiden van Turkije, rijst het ene na het andere appartementencomplex uit de grond. Hoe gestandaardiseerd de moderne woonwijken ook zijn, hun bewoners zijn minder homogeen. Wat ze gemeenschappelijk hebben, is dat zij vrijwel zonder uitzondering 'Duitsers' zijn; Turken die jarenlang in Duitsland met hard werken geld hebben verdiend en uiteindelijk naar Turkije zijn teruggekeerd. Hun persoonlijke verhalen gaan over zeer verschillende drama's. Am Rand der Städte portretteert enkele generaties van deze spijtoptanten en verscheurde families, die zich in Duitsland niet langer thuis voelden en nu in Turkije opnieuw proberen een thuisland te vinden.