Menig tienermeisje groeide op met films waarin een tomboy-achtige, onopvallende of zelfs onaantrekkelijke protagonist na een make-over veranderde in een schoonheid die alle hoofden deed omdraaien. De droom van ieder meisje. Maar waarom eigenlijk? En wat is het schoonheidsideaal in Hollywood?
Filmmaker Sue Ding duikt in ruim honderd jaar filmgeschiedenis en componeert een even komisch als alarmerend beeldessay waarin talloze clips uit bijna honderd films precies hetzelfde beeld laten zien. Met haar vriendinnen bespreekt ze bellend wat ze zo verrukkelijk vonden aan die specifieke scènes en wat ze met de wijsheid van nu problematisch achten. Waarom waren die hoofdrolspelers altijd wit en dun? Waarom is eten een issue, net als brillen en kroeshaar?