O.J.: Made in America
Epische documentaire over de opkomst en ondergang van de van dubbele moord beschuldigde legendarische footballspeler O.J. Simpson. De celebrity die zich van zijn huidskleur distantieerde, speelde een onwaarschijnlijke hoofdrol in de zwarte emancipatiestrijd. Zijn gedocumenteerde levensverhaal is een Amerikaanse tragedie over ras, roem, media en rechtvaardigheid en biedt verrassende perspectieven op Simpsons identiteit en de actuele discussie over rassenongelijkheid. Aan het woord komen een verscheidenheid aan mensen uit O.J.’s persoonlijke, professionele of publieke leven, naast de verschillende partijen in de rechtszaak en een aantal voorvechters van burgerrechten. Samen leveren zij een veelstemmig commentaar op de gebeurtenissen en plaatsen deze in historisch perspectief, met verwijzingen naar bijvoorbeeld de Black Power-groet op de Olympische Spelen van 1968 en de mishandeling van Rodney King in 1991. Zo illustreert deze meeslepende saga de gespletenheid van Simpsons persoonlijkheid én Amerika.