Red Sands Blue Seas
Het Australische plaatsje Hermannsburg ligt middenin de centrale woestijn. Ondanks de komst van lutherse bekeerlingen, bleven de daar woonachtige aboriginals hun traditionele dreaming stories vertellen. Nadat de aboriginal schilder Albert Namatjira er de aquarelverf geïntroduceerd had,konden de mythologische figuren ook worden geschilderd, iets wat zijn kleindochter nog steeds doet. Maar dan op vazen, want de New-Yorkse Naomi Sharp startte enkele jaren geleden een werkgroep in Hermannsburg waar zij de aboriginals de kneepjes van het pottenbakken leerde. Inmiddels vinden hun potten met kleurrijke schilderingen veel aftrek in Australische galeries. In de film nemen vier vrouwen, die nog nooit eerder hun rode aarde hebben verlaten, deel aan een culturele uitwisseling met Lombok. De aboriginal- en sassakvrouwen kunnen niet direct met elkaar praten, maar blijken niettemin geen goed woord voor elkaar over te hebben. Het gras, concluderen de aboriginals, is te groen op Lombok. Pas als ze naar huis gaan, zijn ze weer gelukkig.