The Darkness of Day
De dagboekfragmenten worden afgewisseld met een vrouwenstem die parallel aan de beelden een gefragmenteerd historisch perspectief op het fenomeen zelfmoord geeft. Ze vertelt over depressie, over harakiri, over wie als eerste de Golden Gate Bridge gebruikte om ervan af te springen. Ze vertelt hoe eerst Ernest Hemingway en daarna nog vier van zijn familieleden zelfmoord pleegden. Ze vertelt dat de fatale sprong van een Japans meisje in een vulkaan op Oshima tot zowel een rage als massatoerisme leidde. En ondertussen horen we hoe de dagboekschrijver steeds verder uit het leven glijdt. Tot hij in zijn dagboek schrijft: "Ik kan het niet verdragen, zelfs nog maar één keer, te ontwaken in treurnis."