Mutterjahre
Regisseurs Heller en Banuls volgden het kinderrijke Keulse gezin Bronnman met negen kinderen van 1974 tot 2004. Alles draait in dit vierde deel van de serie om moeder Karla bij wie kanker is geconstateerd. Moeder Karla heeft haar leven altijd in dienst gesteld van de opvoeding, wat hogelijk gewaardeerd wordt door haar kinderen: broers Hansi en Andi zijn de dertig gepasseerd, maar delen thuis nog steeds hun oude kinderkamer. Ook dochter Rebecca woont thuis en gebruikt de televisie als venster op de wereld. Langzaam maar zeker doemt er een ander beeld op van deze familie, één waarin werkeloosheid, drugsgebruik en uitzichtloosheid ook een plek hebben gevonden.