Fallen City
Toen op 12 mei 2008 een aardbeving het Chinese Beichuan trof, werd de bergstad volledig vernield. Twintigduizend inwoners stierven en lieten hun families geruïneerd achter. Fallen City zoomt in op drie overlevenden en hun beschadigde gezinslevens, die worden gekenmerkt door pijnlijke herinneringen en groot verdriet. Mr. Peng is een toegewijde vader die zijn dochter in het puin verloor. Het trauma waarmee hij en zijn vrouw achterbleven, weerhoudt hen ervan een nieuw leven op te bouwen. Mevrouw Li is een gescheiden vrouw die zegt alleen nog te leven voor haar verlamde moeder en haar werk als wijkhoofd. De veertienjarige Hong moet het door de aardbeving zonder vader doen en worstelt zich op afstand van zijn niet al te vriendelijke moeder door de middelbare school. Zowel de inwoners van Beichuan als de stad zelf bevinden zich in een spagaat tussen het oude leven en de moderniteit. Peng en zijn vrouw worden door soldaten tegengehouden als ze op traditionele wijze geld willen verbranden op hun dochters sterfplek; Hongs moeder ergert zich aan de videospelletjes die haar zoon speelt. Ondertussen wordt er op enkele kilometers van het puin, dat er als een vuilnisbelt onaangeroerd bij ligt, in razend tempo een nieuwe stad gebouwd die verbetering zou moeten brengen voor de overlevenden.