Mikor szolgának telik ezstendeje
MIKOR SZOLGA’NAK TELIK ESZETENDEZE bestaat uit twee delen. De film begint als de jonge Levente Fülöp al twee jaar werkt bij zijn baas, ‘oom’ Jànos. Hij is daar terechtgekomen omdat zijn ouders hem niet meer konden onderhouden. Hij werkt hard op de boerderij om geld te verdienen voor zijn alcoholistische en agressieve vader, zijn moeder en zijn zeven achtergebleven broertjes en zusjes. ‘Ik mis thuis niet’, zegt hij, maar als hij op de keukenbank onder een paardendeken kruipt, verlangt hij naar zijn familie. In deel twee is het drie jaar later en is Levente herenigd met zijn oudere broer Csaba, die al sinds zijn vroegste jeugd buitenshuis werkt, en met zijn inmiddels hertrouwde moeder. De jongens beseffen dat het leven hun niet veel meer te bieden heeft, maar ze dromen over een eigen boerderij en het weerzien met hun broertjes en zusjes.