Married in America 2
Married in America 2 is het tweede deel in Michael Apted's serie over getrouwd zijn in Amerika. In 2001 filmde hij het eerste deel, dat negen stellen liet zien aan de vooravond van hun voorgenomen huwelijk. Apted - die volgens eenzelfde concept ook al de langlopende documentaireserie 7up tot 49up maakte - had gezocht naar een dwarsdoorsnede van de Amerikaanse samenleving. Paren die van elkaar verschilden in religie, in maatschappelijke afkomst, ras en leeftijd. Vijf jaar later zocht Apted de stellen weer op. Op de vraag hoe het nu is om getrouwd te zijn, zeggen ze, zonder uitzondering: 'It's hard'.