Losses to Be Expected
Winter 1992. In een klein Oostenrijks dorpje aan de Tsjechische grens woont de weduwnaar Josef Paur sinds een jaar alleen. Het einde van de hoeveelheid nog door zijn vrouw ingevroren maaltijden komt in zicht. Het wordt dus tijd voor Josef om naar een nieuwe vrouw uit te zien. De weduwe Paula Hutterová in het Tsjechische dorpje net over de grens was na de oorlog een van de weinige Duitsers die daar kon blijven. Ze woont nu in een klein huisje zonder stromend water, met haar honden en met haar zwart-wit televisie als kostbaarste bezit. Van de nieuw verworven vrijheid in haar land hoopt ze dat alles zo zal worden als in Oostenrijk. Josef Paur ziet zijn kans.