Collapsus
Een blik in de nabije toekomst, waarbij de op handen zijnde energiecrisis wordt benaderd vanuit de persoonlijke ervaringen van een tiental jonge wereldburgers, die betrokken raken in een web van intriges en complottheorie\'ebn. Daarin komen actuele thema's als de rijzende Chinese economie en de opwarming van de aarde op indirecte en soms speelse wijze terug. De hybride vertelling is multimediaal tot in het extreme: feit wordt vermengd met fictie, realistische nieuwsberichten worden onderbroken voor interactieve spelmomenten, documentaire beelden, speelfilm en animatie wisselen elkaar af. Die animatie gebruikt de opvallende rotoscope-techniek (echte filmbeelden worden overgetekend en stilistisch aangezet), die \i Collapsus\i0 -regisseur Tommy Pallotta als producent van de speelfilms \i Waking Life \i0 en \i A Scanner Darkly \i0 ontwikkelde. Terwijl de verhaallijn zich in het centrale scherm ontvouwt, heeft de bezoeker altijd de mogelijkheid om naar twee schermen links en rechts daarvan door te schuiven. Links vind je een wereldkaart, waarop gaandeweg het verhaal steeds meer locaties oplichten, en waar de tien hoofdpersonages worden ge\'efntroduceerd. Rechts de interface van een nieuwssite, waar op gezette momenten aan het verhaal gerelateerde updates verschijnen. De personages geven vervolgens in videologs en comments hun reactie. Zo versterkt elk elementje in de veelomvattende omgeving van \i Collapsus\i0 het effect van de hoofdlijn.