Welkom in het leven, lieve kleine BIS
In 1963 maakte Ed van der Elsken een film over zijn vrouw Gerda en hun kinderen Tinelou en Daan Dorus, met de titel WELKOM IN HET LEVEN, LIEVE KLEINE. Achttien jaar later stuitte hij bij toeval op deze film en besloot nadat hij hem opnieuw gezien had, een tweede deel te draaien, bij wijze van follow up. Tinelou en Daan Dorus zijn respectievelijk twintig en achttien jaar oud. Dochter woont met moeder nog in hetzelfde huis, Daan Dorus heeft een kamer gevonden in een kraakpand. Het huwelijk van Van der Elsken met Gerda is inmiddels voorbij. Kleine geschiedenissen uit de Amsterdamse Nieuwmarktbuurt.