Advanced Style
De film volgt een aantal vrouwen die bekend zijn geworden door de gelijknamige blog van Ari Seth Cohen. Cohen, zelf kleinzoon van een stijlvol oudje, struint de straten van New York af op zoek naar mooie en creatieve oudere dames. Zo is er Jackie (80+), die ooit nog danste in het beroemde Apollo Theatre. En de zelfbenoemde “countess of glamour” Lynn Dell, ook 80+. De quote van mode-icoon Iris Apfel (90+) “More is more and less is a bore” is al deze dames op het broze lijf geschreven. Dankzij het succes van de blog zijn de vrouwen inmiddels beroemdheden. Ze worden geboekt voor televisieshows en reclamecampagnes, van K-mart tot het chique Franse modehuis Lanvin. Met hun onafhankelijke, dynamische en kleurrijke levenswijze geven de vrouwen een onconventionele kijk op schoonheid en ouderdom, en vegen ze de vloer aan met de jeugdigheidscultus: “Ik wil er helemaal niet jong uitzien, ik wil er fantastisch uitzien!”