Shanne and Her Friends
Shanne is dertien en haar goede vriendin uit de klas verhuist naar Frankrijk. Lastig voor Shanne, want ze zal niet zomaar een nieuw maatje vinden om mee naar school te lopen en de pauze mee door te brengen: iedereen heeft al een groepje. En Shanne is naar eigen zeggen het soort meisje dat een vriendin nodig heeft. Haar beste vriendin Emma zit op een andere school, en op de momenten dat ze elkaar zien legt Shanne ongewild hun relatie onder de loep. Tijdens de zomervakantie trok Emma op met Shanne’s aartsvijand, en Shanna worstelt om haar status als beste vriendin te behouden. Maar het nieuwe schooljaar brengt nieuwe kansen – en nieuwe vriendschappen. Alle klassen worden opnieuw ingedeeld en Shanne ontmoet een groepje meiden waarbij ze zich thuis voelt. Vooral met Daniella, die net als Shanne Colombiaanse wortels heeft, heeft ze een uitstekende klik. "We waren echt hele goede beste vriendinnen", filosofeert Shanne over Emma, "en dat zijn we nog steeds, maar niet zoals eerst." Het bouwen van nieuwe vriendschappen is een precair proces, merkt Shanne, en ze is ook niet meer hetzelfde: "Je verandert een beetje als je met een nieuw iemand bent." Misschien is de nukkige Emma toch niet de beste vriendin die ze zich kan voorstellen.