Bram
Beeldend kunstenares Bram Cox verloor zes jaar geleden als gevolg van dertig jaar suikerziekte haar gezichtsvermogen. Door zich te ontwikkelen als geluidskunstenares wist ze haar kunstenaarschap een nieuwe wending te geven. Cox bewerkt door haar geregistreerde omgevingsgeluiden tot composities waarmee ze vervolgens voorstellingen geeft. De film volgt haar tijdens een geluidsproject in een klooster in Bohemen in Tsjechië. Regisseur Joost Verhey kwam in 1991 in aanraking met Cox en besloot een film over haar kunstenaarschap te maken: "Wat mij vooral boeit is de innerlijke kracht, die haar keer op keer aanspoort tot onderzoek van de materie."