Joan Rivers - A Piece of Work
Het is 2009 en de carrière van de ooit drukbezette Amerikaanse comédienne Joan Rivers (1933) zit in 't slop. Haar grootste angst staart haar in het gezicht: een lege agenda. Regisseur Ricki Stern volgt Rivers gedurende een jaar vol diepe dalen, hoge pieken en veel onzekerheid. Want in Rivers' openhartige verhaal schuilt een grote twijfel aan haar kunnen. Ook haar scheutige gebruik van plastische chirurgie lijkt daar een direct resultaat van. Door haar eigen verhaal, dat van haar entourage en van haar enige dochter Melissa, ontvouwt zich een smeuïg, komisch, maar ook tragisch beeld van een bijzondere vrouw met een enorme drive en zelfspot. Optredens in theaters in groter steden lijken verleden tijd. Rivers, half lachend: "Die pakt Kathy Griffin allemaal af." Na een zoveelste optreden in een gehucht moppert ze: "Veertig jaar in het vak en dit is waar ik beland?!" Maar dan wordt ze gevraagd voor Donald Trumps Celebrity Apprentice. Ze springt een gat in de lucht, want ze had inmiddels met alle liefde een luier aangetrokken voor een incontinentieluiercampagne. Alles voor een beetje face time.