Lou Biou - The Feast of the Fabulous Bull
In de Camargue is een dorpsfeest zonder stieren ondenkbaar. De bewoners van deze streek in Zuid-Frankrijk koesteren een diepgewortelde passie voor dit snelle, wendbare en vooral levensgevaarlijke dier. In Lou Biou, dat de stier betekent, wordt een aantal 'raseteurs' gevolgd. Stoere jonge mannen die zich tijdens een stierenwedstrijd samen met een wilde stier in de arena wagen en al rennend proberen kleine objecten die om de horens van het dier zijn bevestigd, te bemachtigen. Een bloedstollende strijd, waarbij degene die het meest behendig, snel en onverschrokken is, een beker en een geldprijs in de wacht sleept. Terwijl anderen soms zelfs dodelijk gewond raken als ze na een kleine inschattingsfout door de stier op de horens worden genomen. Onbetwist kampioen is een jongeman van Algerijnse afkomst. In deze door tradities gedomineerde streek wordt hij door velen op handen gedragen maar er zijn ook mensen die hem als Arabier zijn succes niet gunnen. Oud-raseteur Thierry spreekt vol liefde over een stier van negentien jaar oud, die op de wei zijn dagen slijt. Het wordt duidelijk dat, ondanks verschillen in achtergrond en cultuur, de stier de bindende factor is in deze gemeenschap.