Nyanga
Op een dag, tijdens het jagen met zijn vader en broer, wordt Nyanga met een net gevangengenomen. Per schip wordt hij naar Amerika ontvoerd. Daar, op zee, bekruipt hem voor het eerst het gevoel: wat als ik nooit meer thuiskom?
In Mexico wordt hij gedwongen om voor een plantagehouder te werken. Gevoelens van onzekerheid, vernedering en frustratie zijn groot, maar zijn drang om weer vrij te zijn, is altijd groter. Aangespoord door een droom bereidt hij een ontsnapping voor, waarna hij en andere tot slaaf gemaakten niet naar huis zullen terugkeren, maar wel hun vrijheid kunnen herwinnen.
Met verrassend schimmenspel en handgemaakte animaties brengt deze korte film een ode aan revolutie en verzet.