Sealers - One Last Hunt
Als gevolg van het Europese handelsverbod op producten afkomstig van de zeehondenjacht en door toenemende protesten gaat de zeehondenjacht in Noorwegen gestaag achteruit. De oudere Noorse schipper en ervaren zeehondenjager Bjørne trekt zich hier niets van aan en gaat nog altijd in het voorjaar op jacht in de Groenlandzee ten noordoosten van IJsland. De camera volgt hem en zijn mannen tijdens de voorbereidingen en de reis zelf – misschien wel hun allerlaatste zeehondenjacht. Adembenemende natuurbeelden in wit en ijsblauw krijgen een rauwe glans als bloederige sporen van de vele honderden gewonde zeehonden het beeld kleuren. Het leven op zee is hard, vooral wanneer de temperatuur drastisch is gedaald, het schip moet laveren tussen het ijs en de mannen van schots naar schots moeten springen om de aangeschoten zeehonden de genadeklap te geven met hun , een knuppel met een hamerkop en een scherpe metalen haak. Maar als de reis voorbij is en de huiden en het vlees op de kade worden verkocht, nemen Bjørne en zijn crew met tegenzin afscheid.