My Rembrandt
Na 350 jaar hebben de schilderijen van Rembrandt niets aan aantrekkingskracht ingeboet. Verzamelaars wereldwijd koesteren de magie van de doeken van de Hollandse meester. Deze onderhoudende documentaire toont de passie van diverse Rembrandt-liefhebbers. Zo zoekt een excentrieke, adellijke Schot naar de ultieme plek om zijn geliefde portret van een lezende vrouw op te hangen, en aast een bevlogen Amsterdamse kunsthandelaar op een tweede kans om een ‘nieuwe’ Rembrandt te ontdekken. Deze telg uit een oud koopmansgeslacht, wiens voorouder ooit door Rembrandt zelf werd geschilderd, heeft iets te bewijzen. Een hongerige Amerikaanse zakenman en zijn vrouw stellen trots ‘hun’ Rembrandts beschikbaar aan het Louvre, en een diplomatieke rel tussen Nederland en Frankrijk dreigt als de familie Rothschild Rembrandts huwelijksportretten van Marten Soolmans en Oopjen Coppit op de markt brengt.
Het aanstekelijke My Rembrandt laat zien wat het werk van deze Hollandse meester technisch zo bijzonder maakt en waarom verschillende mensen zo diep geraakt worden door zijn oeuvre, of een specifiek werk. Ondertussen weten de schilderijen eeuwen na dato nog steeds voor drama en de nodige plotwendingen te zorgen.