Tito
De Sloveense regisseuse Janja Glogovac, die is geboren in de tijd dat Josip Broz Tito overleed, onderzoekt wat voor man maarschalk Tito was. Ze praat met verschillende mensen die voor hem hebben gewerkt: een biochemicus die het voedsel moest testen en analyseren dat de Joegoslavische president at, de kleermaker die erop toezag dat Tito kostuums van de beste stoffen kreeg, de muzikant die voor de president en zijn gasten speelde, de ceremoniemeester die praat over Tito’s passie voor films en over zijn ontmoetingen met Richard Burton, Elizabeth Taylor en vele anderen. Zonder zich voor of tegen de voormalige Joegoslavische president of zijn bewind uit te spreken, biedt de maker ons een kijkje in de persoonlijkheid van de man die zijn stempel drukte op de geschiedenis van de twintigste eeuw. Via interviews en archiefbeelden krijgen we enkele onbekende episodes te horen en zien uit zijn privé- en openbare leven.