Anticlockwise
De vader van filmmaker Jalal Vafaee, een toegewijd horlogemaker in de Iraanse stad Hamadan, stond in zijn jonge jaren aan de kant van de islamitische revolutie. Inmiddels heeft hij zich ontpopt tot hervormingsgezinde democraat, en is hij geobsedeerd geraakt door het politieke nieuws en het onrecht dat hij om zich heen ziet. Vanuit zijn horlogewinkel probeert hij een manier te vinden om met zijn teleurstelling in de politiek om te gaan, waarbij zijn democratische overtuigingen niet zonder gevaar zijn.
Door zijn eigen familieverhaal uit de jaren 2011-2019 uit de doeken te doen, laat Vafaee zien hoe de wereld van een gewoon Iraans gezin in de loop der jaren ingrijpend is veranderd. Zijn broer werd gevangengezet en werd daardoor voor het leven getekend. Diens zoon leed onder zijn afwezigheid en kan zijn gevoel alleen uiten via zijn raps.