Alisa in Warland
Alisa is 26 jaar. Ze studeert aan de filmacademie in Kiev en leidt het leven van een gewone student. Alles verandert op het moment dat president Viktor Janoekovitsj weigert het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne te tekenen. In Kiev breken protesten uit en inwoners eisen het aftreden van de president. Alisa is getuige van de demonstraties en begint aan een reis door Oekraïne om de oorlog te begrijpen. Deze reis brengt haar naar het oosten van het land waar ook gedemonstreerd wordt, zij het hier door pro-Russische opstandelingen. Onderweg wordt ze geconfronteerd met beschietingen, bomexplosies en de schrijnende gevolgen die de oorlog voor de inwoners heeft. Tegen wil en dank wordt Alisa onderdeel van de oorlog als ze gearresteerd wordt door separatisten, die haar van spionage verdenken. Door de risico's die ze neemt, komt ook haar liefdesrelatie met een Franse journalist onder druk te staan. In een kwetsbaar zelfportret leren we een gevoelige en betrokken vrouw kennen die op zoek is naar antwoorden op haar vragen. Met direct camerawerk, veelal uit de hand geschoten, krijgen we een beeld van Oekraïne in de periode die volgde op de Maidan-protesten en van de spanningen die hiermee ontstonden bij en tussen de verschillende inwoners.