Los Wild Ones
Vanuit zijn ‘hoofdkantoor’ in Los Angeles – de schuur in zijn achtertuin – runt Reb Kennedy, die opgroeide in een achterwijk van Dublin, sinds 2001 het Wild Record Label: "the smallest biggest record label you never heard of – yet”. Kennedy is de muzikale godfather van een energieke groep voornamelijk Mexicaanse 'rockabillies’. Met raad en daad staat hij zijn pupillen terzijde. Zoals één van de muzikanten zegt: “Hij is meer mijn vader dan mijn echte vader”. De bands die bij hem onder contract staan luisteren naar namen als Luis & The Wildfires, Chuy & the Bobcats, Pachuco Jose & Los Diamantes, The Desperados, The Delta Bombers en The Rhythm Shakers. Geen van allen is in staat louter van hun muzikale optredens te leven, vanwege het beperkte bereik van de rockabilly-scene. Het is de vraag hoe lang Reb – een bevlogen purist waar het vinyl betreft – zijn aversie tegen iTunes onder deze omstandigheden nog vol weet te houden. Organisator Chatterbox van het Europees Rockabilly festival, zegt: “Deze mensen zouden megasterren moeten zijn. En voor ons zijn ze dat ook”. Portret van een subcultuur rond de muziek, mode, en energie van de , opgebouwd uit in verzadigde kleuren gefilmde ontmoetingen en optredens. Over het belang van ‘familie’, het levend houden van het verleden en de schoonheid van imperfectie.