Ghost Hunting
De cijfers liegen er niet om: sinds 1967 hebben zo'n 750.000 Palestijnen een verblijf in een Israëlische gevangenis of ondervragingsruimte moeten doorstaan. Het zijn plekken waar je niet wilt zijn, zo maakt filmmaker Raed Andoni duidelijk in zijn hybride documentaire Ghost Hunting.
In de film cast hij mannen die, net als Andoni zelf, ooit vastzaten in de beruchte Moscobiya-gevangenis in West-Jeruzalem. Hij laat hen vervolgens vanuit eigen herinnering een geheel complex tot in de kleinste details nabouwen, dat tenslotte dient als decor om weggedrukte ervaringen tot leven te wekken.