The Eagle Huntress
In de fotogenieke omgeving van het Mongoolse Altajgebergte volgen we het dertienjarige nomademeisje Aisholpan. Ze groeide op in een patriarchale omgeving waar het jagen met steenarenden hoog in het vaandel staat. Deze traditie is al duizenden jaren een volledig door mannen gedomineerde bezigheid. Aisholpan zorgt voor veel commotie wanneer ze, gefascineerd door de kolossale roofvogels, besluit om de eerste vrouwelijke adelaarsjager te worden. Ondanks alle kritiek van de dorpsoudsten staat haar vader achter haar. De beelden waarin Aisholpan met haar vader te paard de filmische natuur verkent om de fijne kneepjes van het vak te leren, laten zien hoe hecht de band is tussen de twee. Dan staat de jaarlijkse adelaarsjagerswedstrijd voor de deur. Aisholpan is de jongste en enige vrouwelijke deelnemer. Kan ze zich staande houden? Behalve een spannend verhaal, geschoten op de indrukwekkende, weidse steppe van Mongolië, is dit een modern sprookje over doorzettingsvermogen, lef en de invloed van ingesleten tradities. You can do anything, zingt de Australische singer-songwriter Sia in een speciaal voor de film geschreven nummer.