We Live in Public
De onbekende internetmiljonair Josh Harris is altijd gefascineerd geweest door de invloed van nieuwe media op het dagelijks leven. Harris lanceerde zijn Big Brother avant la lettre door in 1999 in New York City een experiment te starten waarbij zo'n honderd kunstenaars in één ruimte elke seconde van de dag via camera's en internet worden gevolgd. Het project Quiet, We Live in Public toonde volgens Harris hoe het internet er in werkelijkheid uit zou zien. Slapen, douchen, seks; alles werd gefilmd, bekeken en becommentarieerd binnen de gemeenschap. Na de onvermijdelijke implosie van Quiet liet deze 'Andy Warhol van de cybergeneratie' 32 camera's in de woning van hemzelf en zijn vriendin installeren om internetgebruikers inzicht te geven in hun dagelijkse beslommeringen. Ook dit project stortte in, waarna Harris eenzaam en berooid naar Ethiopië vertrok. Filmmaakster Ondi Timoner was een van de bewoners van het Quiet-project en peurde tien jaar lang in Harris' leven. Familiefilmpjes, pikante beelden uit Quiet en archiefmateriaal van excessen van de IT-miljonairs vormen samen met interviews met Harris en betrokkenen een filmische achtbaan. We Live in Public documenteert een experimentele periode van een internetpionier en werpt de vraag op: neemt ons virtuele leven het straks over?