Innocence
In Israël weet elk kind wat het betekent om 18 te worden: dienen in het leger. In dit land betekent de diensttijd vaak ook echt vechten, waarbij de kans bestaat dat je het niet overleeft. In door stemacteurs voorgelezen dagboekfragmenten van gesneuvelde jongeren vertellen ze over hun worsteling met de opgelegde gewelddadigheden, waarbij er nooit plaats is voor hun eigen principes, en overdenken ze hun angsten en doorkruiste toekomstplannen.
De Israëlische filmmaker Guy Davidi maakte eerder, samen met de Palestijnse Emad Burnat, de voor een Oscar genomineerde documentaire 5 Broken Cameras (2011). Hij portretteert opnieuw op gevoelige wijze het drama van het Israëlische militarisme, ditmaal voor de jongeren die collectief worden klaargestoomd om te vechten voor hun vaderland.