Son of Sodom
Camilo Najar stond in de queer scene in Medellín en op social media bekend als ‘Son of Sodom’. In 2017 deed hij auditie voor de hoofdrol in de nieuwste film van Theo Montoya. Voor de camera vertelde Camilo eerlijk over zijn leven, zijn seksualiteit, zijn experimenten met drugs en de dood die hij niet vreest. Een week later stierf hij op 21-jarige leeftijd aan een overdosis heroïne.
Hij is niet de enige die in Colombia op jonge leeftijd door een zelfdestructieve levensstijl overlijdt. Een verbijsterend hoog aantal jongeren pleegt zelfmoord of sterft aan een overdosis drugs. In een wilde, punky stijl onderzoekt Montoya de no future-mentaliteit van zijn generatie. Medellín heeft de jaren van extreem geweld achter zich gelaten, maar zijn generatie vermoordt nu zichzelf, ziet Montoya tot zijn schrik. De jongeren dansen op de ruïnes van het verleden en de dood lijkt hen niet langer te deren. Zijn stad is een kerkhof geworden. Het duistere, indringende Son of Sodom werd geselecteerd voor de kortefilmcompetitie in Cannes.