About a Farm
In de zomer van 2002 verschijnen er vrachtwagens op het erf van Junkkonens boerderij. Maija en Pentti Junkkonen, de ouders van de regisseur, zijn gezwicht voor de druk van de vooruitgang. Ze zijn van gevorderde leeftijd en hebben geen kinderen die hen op willen volgen. Het kleine dorpje waarin ze wonen heeft moderne uitbreidingsplannen. Weldra zal dit stukje platteland volgebouwd worden met industrieterreinen. In rustig tempo volgt Mervi Junkkonen haar ouders gedurende enkele jaren in het afscheidsproces van het boerenleven, dat ze met veel liefde hadden opgebouwd. Junkkonen beseft dat met haar generatie een hoofdstuk zal worden afgesloten.