MS
In de levens van schrijver Lineke van den Boezem en neurowetenschapper Jeroen Geurts neemt multiple sclerose (MS) een centrale plek in. Van den Boezem werd er recent mee gediagnosticeerd en Geurts doet er al vijftien jaar onderzoek naar. Hun conversatie over de ziekte vormt de ruggengraat van de film, die de twee ook volgt in hun beider aanpak van de ziekte.
Terwijl Geurts conferenties bezoekt, met zijn team overlegt en onderzoek doet, leert Van den Boezem met haar beperkingen om te gaan, schrijft ze erover en zoekt ze naar middelen om de progressie van de ziekte te vertragen.