Sex, Lies and Jerzy Kosinski
Het leven van Jerzy Kosinski, schrijver van o.a. Being there en The painted bird, laat zich vertellen als een epos van de twintigste eeuw. Uit Polen afkomstig, reisde hij via Aspen en Parijs naar New York, waar hij zich uiteindelijk zou vestigen. Sex, lies and jerzy kosinski geeft behalve een portret van deze schrijver, een beeld van de American dream en het dubbele gezicht van de menselijke natuur. Kosinski's leven en werk waren doortrokken van vragen over bedrog en zelfbedrog, gekoppeld aan overpeinzingen over goed en kwaad. Enkele van Kosinski's vrienden, waaronder Roman Polanski, Micky Rourke en Erica Jong, proberen licht te werpen op Kosinski's ware persoonlijkheid en trachten de vraag te beantwoorden waarom hij in 1991 in zijn New Yorkse appartement zelfmoord pleegde.