Merkel
Vier Amerikaanse presidenten, een omvangrijke vluchtelingencrisis en een problematische verhouding tussen Duitsland en Rusland: Angela Merkel hield zich constant staande op het wereldtoneel, als een van de langstzittende bondskanseliers ooit. Merkel blikt terug op haar werk én op de jonge jaren die haar vormden.
Na een benauwende jeugd achter de Berlijnse Muur, waarbij ze altijd moest vrezen voor de Stasi, omarmde Merkel met veel succes de natuurkunde. Dat bracht haar een uniek palet aan kennis en ervaringen, dat zijn vruchten afwierp toen de wetenschapper zich in politiek begaf. Vanaf 2005 groeide ze uit tot een standvastige bondskanselier en anker voor Europa. Een vrouw binnen een mannenbolwerk, die goed snapte hoe ze met de haantjes in de politiek om moest gaan. Tegenstanders bleven haar intussen steeds weer onderschatten.
Haar kracht wordt in deze documentaire onderschreven door politici als Tony Blair en Hillary Clinton, en door journalisten die Merkel op de voet volgden. Via oude interviews komt Merkel daarnaast regelmatig zelf aan het woord. Niet alleen als volhardende diplomaat, maar ook als openhartige vrouw met gevoel voor humor.