The Future Is Ours
Hanne en Peter ontmoeten elkaar als ze allebei al rond de zeventig jaar zijn en hun beider partners overleden zijn. Hun liefde is onverwacht, heftig en heerlijk en ze genieten met volle teugen van elkaar. Omdat de tijd die ze nog hebben nu eenmaal beperkt is, besluiten ze te gaan samenwonen vlakbij Peters woonplaats in het noorden van Duitsland, een mooie plaats aan de Oostzee. Voor Hanne is dit een enorme verandering – zij woont in het zuiden van het land en laat huis, vrienden en kinderen achter om zich bij haar geliefde te kunnen voegen. Met aandacht voor zowel de romantische als de realistische kanten van dit avontuur, volgt de film de twee in hun nieuwe leven samen. Aanvankelijk lijkt het geluk hun toe te lachen, maar na een tijdje steken kleine irritaties en herinneringen aan het oude leven met de overleden partner de kop op. Ook de volwassen kinderen reageren niet allemaal even positief op de keuzes van hun ouders; vooral een zoon van Hanne heeft veel moeite met de verhuizing van zijn moeder. Waar echter het evenwicht aanvankelijk definitief verstoord lijkt, zoeken de twee naar nieuwe vormen en harmonie. De vraag is of de basis voor de relatie sterk genoeg is om alle tegenvallers het hoofd te bieden.