Anbessa
Vanuit hun kleine huisje net buiten Addis Abeba in Ethiopië kijken de tienjarige Asalif en zijn moeder uit op rijen nieuwgebouwde betonnen flats. In het bos achter hun huis horen ze ’s nachts de hyena’s huilen. Vroeger woonden ze waar nu de betonnen complexen staan; daar had de moeder van Asalif een stukje land waar ze voedsel verbouwde en dieren hield. Projectontwikkelaars azen alweer op hun huidige plekje –ze zijn erger dan de hyena’s, vertelt zijn moeder.
In deze omgeving probeert Asalif zich staande te houden. Talent en pit heeft hij genoeg. Hij is superhandig met het repareren van afgedankte elektronica die hij tussen het afval vindt. In zijn dromen kan Asalif veranderen in een leeuw (anbessa in het Amhaars), het enige dier dat de hyena kan verslaan. Soms neemt zijn fantasie het over zwerft hij vrij en onverschrokken door de bossen en de nieuwe wijken, die in de wereld van zijn verbeelding zijn bestaan niet in gevaar brengen.