Motto Live
Een live performance gebaseerd op de interactieve experience Motto, waarin eeuwenoude verteltradities zich vermengen met de taal van het internet anno 2020. Deze unieke experience wordt live uitgezonden vanuit de studio van maker Vincent Morisset in Montreal, waar andere artiesten vanuit verschillende landen zich bij hem voegen om de wereld van Motto te verkennen.
Documentaire wordt onderdeel van fictie in deze interactieve novelle, gemaakt voor mobiele apparaten. Het verhaal, over de verdwijning van een vriendelijke geest genaamd September, wordt verteld via duizenden ultrakorte videofragmentjes gemaakt door gebruikers wereldwijd – inclusief jijzelf. De uit de losse pols geschoten en vervolgens geanonimiseerde filmpjes worden op vernuftige wijze verwerkt in het emotionele weefsel van Motto. Zo ontstaat een spookverhaal en speurtocht ineen.