Where Are We Headed
In Moskou komt alles en iedereen samen in de ondergrondse gangen van de metro. Een als kerstman verklede accordeonist praat met een getroebleerde passagier over Dostojevski, het universum en de Russische ziel; feestgangers zingen uit volle borst het nieuwe jaar toe; een reuzeballonverkoper probeert tevergeefs zijn waar te slijten.
De metrogangen vormen een daglichtloze samenleving op zichzelf, een niemandsland waarin het haast onbelangrijk lijkt waar iedereen toch naartoe moet. De met marmeren wanden en gouden lampen versierde stations vormen het perfecte theatrale decor voor de tragikomische voorstelling die zich er doorlopend afspeelt, en waarin de opnames van de kleurrijke metropassagiers oogstrelende miniatuurtjes zijn.