Seven Digital Deadly Sins
De uitvinding van het internet is de belangrijkste gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid sinds de industriële revolutie. Stoommachines en fabrieken bevrijdden ons van geploeter op de akker en gaven ons vrije tijd; door Facebook en Twitter leiden we virtuele levens op een mondiale schaal. Social media hebben ons van de beperkingen van onze lichamelijkheid bevrijd. Niet van onszelf echter. Maar welke invloed heeft de digitale revolutie gehad op onze moraal, onze waarden? onderzoekt die vraag aan de hand van de klassieke hoofdzonden en maakt daarbij gebruik van de communicatieve mogelijkheden van het internet: video’s, posts, polls. De toon in de interviewfilmpjes met bekende Britten is . Folkzanger Billy Bragg bekent hele dagen te spenderen aan . Romanschrijver Gary Shteyngart beweert zijn hele schrijfpraktijk te hebben geoutsourcet naar Bangalore. En cabaretier Josie Long vertelt hoe zij haar vriendje de deur heeft gewezen om meer tijd aan Twitter te kunnen besteden. Maar het is vooral in de verhalen van twintig anonieme internetgebruikers – een internetbully, een hacker die per computer auto’s kaapt, een stel wier bruiloft ging – dat duidelijk wordt dat het internet wel degelijk iets heeft veranderd aan ons handelen, denken en oordelen.