The Hum of Holland
What does the Netherlands sound like? Do we still take the time to listen carefully to the sounds around us, or is the soundscape so satiated that we prefer to seclude ourselves? What does all this sound do to us? Is there a place left in the Netherlands that is really quiet? And what does real silence sound like? With these questions in mind, Stella van Voorst van Beest leads us around her country. She invites us to experience extraordinary and everyday sounds, reveals how sound is visible in the Dutch landscape and searches for silence in occasionally unexpected places. This way, we get to know the Dutch soundscape and see how deeply sound literally and figuratively penetrates our daily life. The Hum of Holland "shows" the Netherlands from an aural perspective, presenting a surprising and confronting portrait of a familiar landscape. A journey across a noisy country, examining its ambivalent relationship with silence.