ONX + IDFA DocLab MoCap Stage
No longer just something used in video games and big budget action movies, motion capture technology enables new modes of film production, immersive art and live performance. While the pandemic made it imperative to enable the remote, the engendered isolation also brought back an imperative for presence.
Since 2020, ONX Studio has been exploring new ideas in narrative and movement using its own motion capture stage. Member artists engage in notions of ancestral memory, Afrofuturist resources, the nature of corporeal presence, the history of body image, human and extra-human movement, all aiming to develop new forms of narrative, character and interactivity.