Home Sweet Home
Salimah had only just been born when her family fled to Malaysia from Myanmar. After her first birthday, her father and her older sister immigrated to Denmark. Her mother remarried, but Salimah wasn’t happy with her mother and her hostile stepfather. She lived with an aunt until the age of 10, when she was finally able to move to Denmark to be with her father. Home Sweet Home follows Salimah from the moment she leaves her country, traveling alone to Europe and meeting her father and sister for the first time. We then stay with her during her first two years in her new country. What’s it like for Salimah to live with this family she has never met before? Is it difficult to learn a new language? And how do you make new friends in a country that’s still completely foreign to you? By 13, Salimah is able to look back and discuss how she felt during those tense years, which she does for us in voice-over. We hear about how she gradually learned to trust her father, and how she came to grips with her new life in a country that – except for the heavy rainfall – bears no resemblance whatsoever to the country of her birth.