Ghosts of Cité Soleil
In order to make this film, a small team of fearless filmmakers had to penetrate "the most dangerous place on earth." Asger Leth (the son of documentary filmmaker Jurgen Leth) and co-director Milos Loncarevic managed to gain unrestricted access to the world of two Chimères, gang leaders ruling the Cité Soleil slum in Haiti. Using digital and Super 16 cameras, they followed the two brothers 2pac and Bily in the final days of President Aristide's regime in 2004. Their raw and chaotic images form a disconcerting depiction of the lives of two gang leaders in poverty-stricken Haiti.