Focus Forward: Meet Mr.Toilet
For those without access to a simple toilet, poop can be poison. Businessman-turned-sanitation-superhero Jack Sim fights this oft-neglected crisis affecting 2.6 billion people. This film is part of the series, a partnership between GE and Cinelan.which enlists renowned documentary filmmakers to create short nonfiction films focused on the incredible human power of ideas and invention. These films tell the stories of visionaries such as scientists, engineers, economists, mathematicians, physicists, financiers, and in some cases everyday folks who have facilitated human progress or reshaped our world by their efforts and inventions.